Termeni si conditii

1.Definitii

2.Drepturile de proprietate intelectuala

3. Exonerare de raspundere

4.Limita accesului la site

5.Prelucrarea datelor cu caracter personal

6.Inregistrarea ca Utilizator

8.Comanda

9. Facturare – plati

10. Garantia

11. Livrarea

12. Campaniile promotionale

13. Politica de retur

14. Informatii despre EEE si DEEE

15. Furnizorii

16. Forta majora

17. Solutionarea conflictelor. Legea aplicabila

18. Frauda

19. Dispozitii finale

 

Site-ul elefant.ro, denumit in continuare "elefant.ro", este detinut si administrat de societatea Elefant Online S.A., avand urmatoarele date de identificare: Cod Unic de Inregistrare RO 26396066, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J40/6415/2010, cu capital social in valoare de 50.071.200 lei si cu sediul in Strada Dimitrie Pompei nr. 5-7, Etaj 8, Sector 2, Bucuresti, Romania. Tel.: 031.9301; Fax: 031.620.74.19; E-mail: contact@elefant.ro. 

Navigarea pe site-ul elefant.ro urmata de Comanda echivaleaza cu citirea, intelegerea si acceptarea expresa a termenilor de mai jos de catre orice Client. 

elefant.ro isi rezerva dreptul de a schimba si actualiza in orice moment continutul acestui site, precum si Termenii si conditiile de folosire, fara nici un fel de notificare prealabila.

In caz de divergenta sau neintelegeri intre elefant.ro si Client, se vor aplica Termenii si conditiile valabile la momentul Comenzii.

 

1.            Definitii 

Utilizator – orice persoana care viziteaza site-ul elefant.ro.

Consumator - orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale

Produse si Servicii - orice produs sau serviciu mentionat in Comanda, care urmeaza a fi furnizate de catre Vanzator, Clientului.

Comanda - un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Client prin care Clientul isi exprima intentia de a achizitiona anumite Produse si/sau Servicii si sa faca plata acestora.

Vanzator – societatea Elefant Online S.A., avand urmatoarele date de identificare: Cod Unic de Inregistrare RO 26396066, inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J40/6415/2010, cu capital social in valoare de 44.280.200 lei si cu sediul in Strada Dimitrie Pompei nr. 5-7, Etaj 8, Sector 2, Bucuresti. 

Contract - o Comanda confirmata de catre Vanzator, prin care Vanzatorul este de acord sa vanda si sa livreze Produsele si/sau Serviciile iar Clientul este de acord sa achizitioneze, sa primeasca si sa faca plata acestor Produse si Servicii.

Curier – orice persoana de drept public sau privat care presteaza servicii de curierat rapid.

 

2.         Drepturile de proprietate Intelectuala 

Continutul site-ului elefant.ro: imagini, texte, elemente de grafica web, scripturi, software, drepturi de proiectare, drepturi de model, patente, marci inregistrate, este integral proprietatea Elefant Online S.A. si a furnizorilor sai si este aparat de Legea privind dreptul de autor si drepturile conexe si de legile privind proprietatea intelectuala si industriala. Folosirea fara acordul Elefant Online S.A. a oricaror elemente enumerate mai sus se pedepseste conform legislatiei in vigoare. elefant.ro si logo-ul elefant.ro sunt marci inregistrate ale Elefant Online S.A.

Elefant Online S.A. poate oferi Utilizatorului/Clientului la solicitarea expresa a acestuia, printr-un acord, dreptul de a utiliza sub o forma descrisa, un anumit continut al site-ului. Acest acord se aplica strict pentru continutul/continuturile definite, pe o perioada stabilita in acord si doar pentru persoana/persoanele carora li s-a permis utilizarea acestor continuturi, fara a putea utiliza alte continuturi ale site-ului elefant.ro.

Utilizarea pe elefant.ro a oricarui nume de marca inregistrata nu constituie reclama pentru compania respectiva. elefant.ro nu isi asuma responsabilitatea si nu poate fi invinuita pentru pagubele aparute prin folosirea continutului site-ului.

 

3.         Exonerarea de raspundere

Elefant Online S.A. nu garanteaza ca site-ul, serverele pe care este gazduit, sau e-mailurile trimise de la elefant.ro sunt fara virusi sau alte componente informatice cu caracter potential daunator, ca nu contine erori, omisiuni, defectiuni, intarzieri sau intreruperi in operare sau transmitere, caderi de linie sau orice alti factori similari. Utilizatorul foloseste site-ul pe riscul propriu, elefant.ro fiind liber de orice raspundere pentru eventualele daune directe sau indirecte cauzate de utilizarea sau accesarea/vizitarea site-ului sau ca urmare a utilizarii informatiilor de pe site. Elefant Online S.A. nu este raspunzatoare de erorile sau omisiunile care pot interveni in redactarea sau prezentarea materialelor de pe site.

Elefant Online S.A. nu isi asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe site-ul elefant.ro, acestea fiind puse la dispozitia Elefant Online S.A. de catre furnizori.

Informatiile incluse pe elefant.ro au caracter informativ si sunt puse la dispozitie cu buna credinta, din surse pe care Vanzatorul le considera de incredere. In cazul in care vreunul dintre articolele publicate sau orice alta informatie intra sub incidenta Legii privind dreptul de autor si drepturile conexe, Utilizatorul este rugat sa aduca acest fapt la cunostinta Vanzatorului la adresa contact@elefant.ro, pentru a putea fi luate masurile legale necesare.

Parerile exprimate in cuprinsul materialelor care sunt publicate in sectiunile blog literar, comunitate culturala si recenzii sunt asumate in intregime de autorii respectivelor materiale si nu implica responsabilitea solidara a elefant.ro.

elefant.ro isi rezerva dreptul de a anula Comenzile pentru Produse si Servicii care sunt afisate pe site ca urmare a unor erori tehnice, sau care, din cauza unor erori tehnice prezinta preturi evident eronate/derizorii pentru produse (preturi pe care le poate aprecia ca fiind eronate/derizorii orice cumparator cu un nivel mediu de pregatire).

elefant.ro, in calitate de organizator al campaniilor promotionale, nu isi asuma raspunderea pentru pierderile sau deteriorarile voucherului campaniei, nu este responsabila pentru voucherele falsificate sau deteriorate si isi rezerva dreptul de a anula voucherul utilizat la achizitie ori de a scadea valoarea acestuia din valoarea de rambursat, in cazul returnarii conform legii, a unui produs participant in campania respectiva.

Orice link-uri catre alte site-uri sunt oferite numai in scopul unei accesibilitati sporite a informatiilor, iar elefant.ro nu isi asuma nici o responsabilitate sau raspundere pentru continutul acestor site-uri, pentru produsele sau serviciile promovate sau comercializate prin aceste site-uri.

 

4.         Limita accesului la Site

Utilizatorii site-ului elefant.ro pot face comentarii si orice alte comunicari, pot sa transmita sugestii, intrebari sau informatii, daca limbajul acestora este civilizat, iar continutul comunicarilor nu este ilegal, obscen, amenintator, defaimator, nu tulbura in nici un fel viata privata a altor persoane, nu incalca drepturile de proprietate intelectuala, nu contine virusi, nu serveste unor campanii de promovare care nu au legatura cu elefant.ro, nu sunt e-mailuri in masa ori orice alta forma de spam. Persoanele care vor utiliza o adresa falsa de e-mail ori vor transmite mesaje electronice sau orice alte comunicari in numele unei alte persoane fizice sau juridice ori in numele oricarei alte entitati vor fi raportate organelor abilitate. elefant.ro nu isi asuma responsabilitatea si nici nu va putea fi obligata la nici un fel de despagubiri pentru orice fel de daune produse de astfel de comunicari.

In cazul trimiterii sau afisarii unor materiale/documente care implica texte, replici, recenzii etc, formulate de Utilizatori, se considera ca respectivul Utilizator garanteaza originalitatea lor si acorda elefant.ro si afiliatilor/asociatilor sai dreptul neexclusiv, nelimitat, gratuit, irevocabil si retransmisibil de a folosi, reproduce, modifica, adapta, publica, traduce, crea opere derivate, precum si dreptul de a distribui, de a prezenta aceste continuturi oriunde in lume, prin orice mijloace. Utilizatorul garanteaza ca are toate drepturile asupra continutului pe care il afiseaza sau il transmite pe site, prin orice modalitate, astfel incat, prin folosirea acestui continut, sa nu cauzeze prejudicii niciunei terte entitati fizice sau juridice.

 

5.         Prelucrarea datelor cu caracter personal

5.1. Elefant Online S.A. colecteaza si prelucreaza datele cu caracter personal in cadrul site-ului www.elefant.ro conform Politicii privind prelucrarea datelor cu caracter personal in Magazinul Online elefant.ro, disponibila AICI 

 

5.2. Consimtamantul pentru primirea de newslettere / alerte cu continut comerciale se manifesta de client conform Politicii privind prelucrarea datelor cu caracter personal disponibile pe www.elefant.ro. Detalii cu privire la prelucrarea datelor in vederea transmiterii de newslettere/alerte cu continut commercial si oferte personalizate, inclusiv conditiile de dezabonare, se afla in Politica privind prelucrarea datelor cu caracter personal privind Magazinul Online www.elefant.ro, disponibila AICI 

6.         Inregistrarea ca Utilizator

Pentru crearea unui cont pe site-ul elefant.ro, Utilizatorul este obligat sa foloseasca o adresa de e-mail valida.

Elefant.ro poate refuza cererea de inregistrare in situatiile in care constata ca a utilizat informatii neconforme cu realitatea sau foloseste serviciile intr-un mod neconform cu uzantele normale.

 

7.         Pretul

Pretul final platit de Client este format din pretul produsului + cheltuielile de expeditie si/sau incasare aferente. Cheltuielile de expeditie si/sau incasare aferente sunt detaliate pe Site inainte de plasarea Comenzii de catre Client.

Toate preturile aferente produselor si serviciilor comercializate prin intermediul site-ului elefant.ro sunt exprimate in Lei si contin T.V.A. conform prevederilor legale in vigoare la momentul comercializarii acestor produse si/sau servicii.

 

8.         Comanda

Produsele si/sau Serviciile achizitionate prin intermediul serviciului sunt destinate exclusiv uzului personal al Clientului.

Prin finalizarea Comenzii Clientul garanteaza ca toate datele furnizate sunt reale si corecte, in caz contrar va fi raspunzator pentru orice consecinta determinate de aceste erori (ca de exemplu, fara a se limita la Comanda intarziata, transmisa gresit, etc).

Elefant.ro nu poate fi tras la raspundere pentru informatii introduse eronat, din care pot decurge intarzieri de livrare. In acest context, toate taxele de transport in vederea reexpedierii Comenzii vor cadea in sarcina Clientului. Totodata, in acest caz, Elefant.ro nu poate fi tinut raspunzator pentru orice eventual prejudiciu suferit de Client ca urmare a intarzierii in livrarea Comenzii.

Prin finalizarea comenzii, clientul declara in mod expres ca este de acord ca un reprezentant elefant.ro sa il contacteze prin orice mijloc disponibil (e-mail/ telefon) pentru confirmarea a Comenzii.

(E-mailul prin intermediul caruia Clientul este informat asupra Comenzii plasate pe Elefant.ro este doar o confirmare de primire a Comenzii din partea Clientului, . Contractul pentru Produsele si/sau Serviciile comandate urmand a fi incheiat in mod valabil in conditiile mai jos mentionate.)

In cazul comenzilor ce contin Produse cu livrare din stocul propriu, confirmarea privind livrarea acestora se va realiza in 24-48 de ore de la inregistrarea acestora pe site.

Pentru comenzile ce contin produse cu termen de livrare mai mare de 5 zile, ne/confirmarea comenzii se va realiza in termen de maxim 5 zile de la plasarea acesteia pe site.

Elefant.ro poate refuza o Comanda in urma unei notificari prealabile adresate Clientului, fara a exista obligatii intre parti si fara ca Clientul sa poata pretinde daune, pentru urmatoarele situatii:

·         esuarea / invalidarea tranzactiei online;

·         neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Clientului / a tranzactiei;

·         date incomplete sau incorecte ale Clientului;

·         activitatea Clientului poate produce daune site-ului elefant.ro /partenerilor;

·         cel putin 2 (doua) livrari consecutiv esuate;

·         alte motive obiective: de exemplu fara a se limita la situatia in care Clientul nu garanteaza ca modul de plata este valid si ca nu este obtinut printr-o metoda frauduloasa sau exista suspiciuni cu privire la modalitatea de plata.

Chiar daca a luat toate masurile pentru ca informatia prezentata pe acest site sa fie exacta si corecta, Elefant.ro nu poate fi raspunzatoare de inexactitati care pot aparea in completarea de catre client a formularelor din site pentru finalizarea Comenzii. Utilizatorii sunt responsabili pentru evaluarea exactitatii, completitudinii si utilitatii informatiilor furnizate in cadrul formularelor disponibile pe acest site.

In anumite situatii si pentru motive justificate, elefant.ro isi rezerva dreptul de a modifica cantitatea Bunurilor si/sau Serviciilor din Comanda. In aceste situatii elefant.ro va anunta clientul la adresa de e-mail sau la numarul de telefon puse la dispozitia vanzatorului la efectuarea comenzii si va returna suma achitata (in cazul in care contravaloarea Produselor a fost achitata anterior de Client).

Contractul se considera incheiat intre Client si elefant.ro in momentul primirii de catre Client de la elefant.ro, prin intermediul postei electronice si/sau SMS a notificarii de expediere a Comenzii.

In cazul in care un Bun si/sau Serviciu comandat de catre Client nu poate fi livrat de catre Elefant.ro, ne obligam sa informam Clientul asupra acestui fapt si, in cazul in care Clientul a achitat anterior acestei informari contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, sa returnam in contul Clientului contravaloarea Bunului si/sau Serviciului, in termen de maxim 14 zile de la data la care Elefant.ro a luat la cunostinta acest fapt sau de la data la care Clientul si-a exprimat in mod expres intentia de incetare a Contractului.

Prin plasarea Comenzii, clientul certifica faptul că a împlinit vârsta de 18 ani.

Elefant.ro va notifica clientul prin sms/email cu privire la statusul Comenzii (i.e. initiere si preluare comanda, trimitere si ridicare colet) si va trimite chestionare de evaluare a serviciilor.

 

9.         Facturare – plati

Pretul, modalitatea de plata si termenul de plata sunt specificate in Comanda. Vanzatorul va emite catre Client o factura pentru Produsele si Serviciile livrate, obligatia Clientului fiind sa furnizeze toate informatiile necesare emiterii facturii conform cu legislatia in vigoare.

Facturile emise de Vanzator pentru Produsele aferente unor Comenzi ce vor fi livrate prin curier se vor transmite Clientului prin email la momentul confirmarii Comenzii de catre Vanzator. Facturile aferente unor Produse care nu au fost preluate de catre Client vor fi anulata de catre Vanzator la momentul la care aceste Produse vor fi restituite de curier.

Plata se poate face online (card bancar) sau ramburs.

Plata in rate

Plata in rate este disponibila doar pentru ridicarea personala a comenzii dintr-unul din centrele elefant.ro disponibile in tara.

Vezi mai jos lista centrelor : http://www.elefant.ro/pickup

Puteti opta pentru plata in rate in momentul in care ajungeti in centrul elefant.ro si doriti ridicarea comenzii.

Plata in rate nu poate fi selectata direct din site.

Important :

Este obligatoriu de informat imediat Banca in cazul in care Echipamentele puse la dispozitie de aceasta nu functioneaza in conditiile stabilite. Banca va trece la solutionarea cazului semnalat in maxim 48 de ore de la momentul primirii notificarii scrise.

In cazul cardurilor cu banda magnetica, elefant.ro se obliga sa verifice identitatea fiecarui detinator de card prin solicitarea codului PIN la fiecare tranzactie si semnarea chitantei POS de catre acesta in dublu exemplar sau doar semnarea chitantei POS in cazul acceptarii altor carduri la POS-ul Bancii. Semnatura de pe chitanta POS trebuie sa fie aceeasi cu cea de pe spatele cardului. In cazul in care cardul nu este semnat, elefant.ro trebuie sa solicite clientului sa isi dovedeasca identitatea prin documente precum: buletin, cartea de identitate pentru cetatenii romani sau pasaportul/permis de rezidenta pentru straini, si sa ii ceara clientului sa semneze cardul in fata sa, inainte de efectuarea tranzactiei. Semnatura trebuie sa fie aceeasi cu cea din documentul de identitate, in conditiile in care documentul de identitate prezinta semnatura (buletin de identitate, pasaport, permis de rezidenta pentru straini). In cazul cardurilor cu CHIP, elefant.ro se obliga sa verifice identitatea fiecarui detinator de card prin citirea CHIP-ului de catre POS si/ sausolicitarea codului PIN.

In caz de suspiciune, elefant.ro are dreptul de a solicita documentele mentionate mai si, in cazul in care nu au fost prezentate, sa refuze tranzactia. In astfel de situatii, elefant.ro se obliga sa anunte imediat Banca.

elefant.ro se obliga ca, in cazul in care Banca solicita prin sistemul de plata cu cardul retinerea acestuia, sa faca tot posibilul pentru a retine cardul, fara ca situatia sa devina periculoasa. Cardul retinut va fi inapoiat Bancii prin completarea unui Proces Verbal.

elefant.ro se obliga ca, in cazul in care un Detinator de card a uitat cardul in incinta punctului de vanzare, sa comunice imediat telefonic acest lucru Bancii. Cardul va fi predat Bancii prin completarea unui Proces Verbal.

Plata in rate nu impune un prag minim de comanda si totodata asigura dobanda de 0% pentru client, conform contractului cu banca sa iar numarul de rate disponibil pentru aceasta optiune este de 3.

Bancile partenere sunt:

- Card Avantaj

- ING

- BCR

- Raiffeisen Bank

- Banca Transilvania - posesori Star Card

 

10.       Garantia

 

Pentru produsele achizitionate din magazinul online elefant.ro se asigura garantie in conformitate cu Certificatul de garantie aferent fiecarui produs. Persoana juridica ce asigura garantia este cea mentionata pe Certificatul de garantie al produsului.

 

Pentru a beneficia de garantie, Clientul are urmatoarele obligatii:

·         produsul sa fi fost cumparat de la elefant.ro si folosit numai in scopul pentru care a fost conceput;

·         sa respecte instructiunile de folosire si intretinere si sa utilizeze produsul conform instructiunilor impuse de producator;

·         sa pastreze certificatul de garantie si documentul fiscal( factura sau bon fiscal) cu care a cumparat produsul.Locul prezentarii pentru a putea beneficia de garantie este cel specificat pe Certificatul de garantie;

·         Cauze de pierdere a garantiei:

·         avarii sau deteriorari mecanice; expunere excesiva la radiatii solare; lipsa sau modificarea seriei aparatului; modificari ale produsului;

·         defectarea produsa ca urmare a nerespectarii instructiunilor de utilizare, intretinere, transport, manipulare si instalare prevazute in manualul de utilizare;

·         deteriorarea mecanica provocata prin lovirea aparatului sau deterioarea marcajului cu modelul si seria aparatului;

·         inundarea, incendierea, expunerea la soare, descarcari electrice, modificari sau instalari necorespunzatoare, interventii neautorizate;

·         distrugerea circuitelor interne din cauza socurilor.

Elefant.ro nu ofera garantia comerciala Clientilor:

·         dupa expirarea perioadei pentru care Vanzatorul ofera garantie produsului;

·         in cazul in care iClientul nu a respectat instructiunile de utilizare, intretinere, transport, manipulare si instalare prevazute in manualul de utilizare.

Conditiile de acordare a garantiilor legale de conformitate si a garantiilor comerciale sunt cele prevazute in legislatia in vigoare cat si cele furnizate de producatori Vanzatorului.

 

11.       Livrarea

Data estimata de livrare poate varia in functie de produs si este afisata in pagina produsului, in pagina de Comanda precum si in e-mailul de confirmare a Comenzii.

Pentru toate categoriile de produse, termenul maxim de livrare este de 30 de zile de la data confirmarii Comenzii de catre Vanzator.

Livrarea produselor se poate realiza prin intermediul curieratului, la o adresa specificata in formularul de comanda sau intr-unul din centrele pick-up point elefant ( http://www.elefant.ro/pickup )

Costurile livrarii:

Pentru fiecare comanda plasata pe elefant.ro se va percepe un cost fix de procesare( cost necesar manipularii si ambalarii produselor in depozit) in valoare de 0.99 lei si un cost de transport ce difera in functie de modalitatea de livrare selectata de client in pagina de finalizare a comenzii.

a.      Livrare prin curier (Curier rapid):

 

-         In cazul livrarilor prin intermediul Curierului clientul va achita costul de procesare in valoare de 0.99 lei si costul de livrare diferentiat, in functie de categoria de produse selectata de Client.

-         Pentru comenzile ce contin exclusiv produse din Grupa A - Carte costul de livrare este de 9.99 lei.

-         Pentru comenzilor ce includ produse din Grupa B, restul categoriilor disponibile pe site: Jucarii, Ceasuri, Cosmetice&Parfumuri, Electro, Fashion, Home&Deco, etc. costul de livrare este de 14.99 lei.

-         Pentru comenzile mixte (contin produse atat din grupa A cat si din grupa B ) costul de livrare este 14.99 lei.

Transportul este GRATUIT pentru comenzile cu livrare in Romania ce depasesc valoarea de 199.9 lei.

-         In cazul comenzilor cu livrare in afara Romaniei se va percepe doar costul de livrare, acesta fiind in valoare de 149.99 lei.

a.      Livrare la pick-up point Elefant (Ridicare personala):

-         Pentru produsele care vor fi ridicate personal de client de la unul din pick-up point-urile elefant.ro, conform optiunii clientului, vanzatorul va percepe costul fix de procesare si un cost de livrare a comenzii in centrul selectat in valoare de 4.99 lei, indiferent de categoria de produse.

 

-         Pentru comenzile cu o valoare mai mare de 79.99 lei costul de livrare este zero.

Atentie! Din cauza timpului foarte scurt de procesare a Comenzilor, este imposibila operarea de modificari asupra Comenzilor deja plasate.

In cazul in care produsele sunt indisponibile (inclusiv in cazul in care pretul sau unele caracteristici ale produselor au suferit modificari ulterioare confirmarii Comenzii), Elefant Online S.A. va informa Clientul despre indisponibilitate iar sumele pe care acesta le-a achitat vor fi rambursate in termen de 14 zile. Clientul poate confirma modificarile intervenite cu privire la pretul sau caracteristicile produselor, modificand astfel Comanda initiala, iar Elefant Online S.A. va livra produsele conform Comenzii astfel modificate.

Pentru produsele care nu se afla in stoc, Clientul este de acord ca Elefant Online S.A. sa livreze un produs cu calitati si pret echivalente cu cele solicitate. Daca Clientul isi exercita dreptul de denuntare unilaterala a contractului in termen de 30 de zile de la primirea produselor, cheltuielile de returnare a produselor sunt in sarcina Elefant Online S.A.

In cazul in care Clientul plaseaza o Comanda care contine produse de la furnizori diferiti din punctul de vedere al livrarii, acestea vor fi considerate colete diferite si vor fi evidentiate ca atare pe site in pagina de Comanda. Acestea au termene diferite de livrare. Taxa de transport se aplica pentru fiecare colet in parte.

In cazul comenzilor cu ridicare personala, achitate online, este necesar ca persoana care va prelua coletul sa prezinte la punctul de ridicare un act de identitate al persoanei care a inregistrat comanda.

Atentie! In perioada Black Friday, avand in vedere volumul mare de comenzi inregistrate de Vanzator, termenul de livrare al comenzilor poate suferi modificari fata de termenul estimat initial, insa acesta desigur nu va depasi termenul legal de livrare, de pana la 30 zile de la data Confirmarii Comenzii.

 

11.1      Conditii de livrare

La solicitarea elefant.ro sau a Curierului, Clientul va face dovada identitatii sale, daca e necesar prin una sau mai multe acte emise de autoritati oficiale si va comunica numarul de Comanda atribuit de catre Vanzator.

In cazul in care Clientul se afla in imposibilitatea receptionarii Comenzii in mod personal, Comanda va fi lasata la adresa precizata doar unei persoane cu varsta mai mare de 18 ani si doar in cazul comunicarii catre Curier, a numarului Comenzii.

Nicio cerere de livrare a unei Comenzi nu va putea fi onorata daca Clientul nu indeplineste conditiile de mai sus.

In cazul livrarii la locul de munca al Clientului, caz in care Curierul nu poate avea acces in locatia respectiva, Clientul trebuie sa se asigure ca poate receptiona aceasta Comanda.

Clientul va fi contactat telefonic de catre Curier in prealabil pentru a obtine confirmarea prezentei acestuia la adresa si ora selectate in momentul validarii Comenzii pe site.

Clientul se obliga sa fie prezent la adresa de livrare indicata, in intervalul orar selectat, in caz contrar acesta va supora taxa de transport aferenta unei posibile noi livrari. Intervalul orar va putea fi modificat, ulterior selectarii, doar cu acordul Curierului.

Livrarea se considera a fi indeplinita de catre elefant.ro, la momentul predarii produselor Comandate catre Client la adresa selectata de acesta la momentul plasarii Comenzii.

11.2      Receptia produselor

Clientul se obliga sa semneze bonul de livrare (AWB) prezentat de catre Curier la livrarea produselor comandate, la care este anexat si bonul fiscal ce contine toate informatiile despre produsele livrate (denumire produs, cantitate, pret). Deasemenea, Clientul va verifica daca produsele sunt deteriorate sau daca exista lipsuri, iar eventualele probleme vor fi mentionate in mod olograf pe bonul de livrare, pentru a putea fi luate in considerare.

Prin semnarea fara obiectiuni a bonului de livrare (in cazul livrarii prin curier) sau a oricarui alt document (in cazul ridicarii de la unul din centrele Vanzatorului) de catre Client la momentul receptiei Produsului, Clientul recunoaste in mod expres primirea in bune conditii si in totalitate a produselor Comandate iar orice reclamatie ulterioara cu privire la viciile aparente ale Produselor nu va fi luata in considerare.

11.3      Produsele digitale (ebooks)

Produsele digitale se transmit doar in format electronic (pe adresa de e-mail specificata in Comanda), deci nu se prezinta sub forma unor produse fizice, care sa fie livrate Clientului. Plata pentru cartile digitale se face exclusiv online (card bancar), plata ramburs nefiind posibila. Dupa achizitionare, produsele digitale vor fi listate si in contul Clientului.

Este obligatia si responsabilitatea Clientului sa verifice informatiile de compatibilitate si instructiunile disponibile pe site si sa se asigure, inainte de achizitionare ca produsele digitale pe care intentioneaza sa le cumpere sunt compatibile cu dispozitivele pe care intentioneaza sa le utilizeze.

In masura in care Clientul a primit un link de download valid, in conformitate cu Comanda plasata pe site, se va considera ca serviciul pe care elefant.ro s-a obligat sa il presteze a fost indeplinit si acceptat de Client. Linkurile de download oferite Clientului nu pot fi retrase odata ce au fost trimise, iar, in masura in care sunt functionale in conditiile si pentru dispozitivele specificate pe site, se va considera ca elefant.ro si-a indeplinit toate obligatiile fata de Client. In aceste situatii nu este posibila returnarea contravalorii acestor servicii.

In situatia in care Clientul achizitioneaza un produs digital care nu este compatibil cu dispozitivul si/sau aceasta incompatibilitate este specificata in mod public pe site, nu va fi posibila returnarea contravalorii produselor atat timp cat Clientului i s-a livrat un link de download valid care functioneaza in conditiile specificate pe site.

 

12.       Campaniile promotionale

12.1      Codurile promotionale

Codurile promotionale oferite de elefant.ro prin orice promotii sunt valabile exclusiv pentru sectiunea mentionata in e-mailul de transmitere a codului, cu exceptia cazului in care este specificat altfel. De mentionat este faptul ca unele produse sunt incadrate in categoria "Exceptii", produse asupra carora nu se pot aplica coduri promotionale, ci se achizitioneaza la pretul afisat pe site. Codurile promotionale pot fi folosite exclusiv in momentul plasarii Comenzii, acestea nu pot fi folosite pentru a reduce valoarea Comenzii dupa ce aceasta a fost plasata.

Intr-o Comanda se poate folosi un singur cod promotional, pagina de Comanda nu permite utilizarea mai multor coduri in aceeasi Comanda. Pentru eligibilitatea la o promotie nu este luata in calcul valoarea transportului, cu exceptia cazului in care este specificat altfel. Promotiile care au ca obiect gratuitatea sau reducerea costului transportului se aplica pentru fiecare livrare.

In cazul in care un cod promotional a fost aplicat intr-o Comanda care nu a putut fi onorata sau a fost anulata din orice motiv, Clientul are dreptul de a cere reactivarea codului promotional respectiv exclusiv in scris, printr-un e-mail pe adresa contact@elefant.ro, care sa contina id-ul Comenzii, starea acesteia, numele Clientului si codul promotional. Acestea se reactiveaza pe o perioada de maxim 30 de zile calendaristice.

Atentie! Promotiile pe elefant.ro nu se cumuleaza intre ele, se aplica reducerea cea mai mare. Acest lucru este valabil pentru orice forma de reducere (carduri de fidelitate, coduri promotionale, vouchere cadou, reduceri procentuale de pe site, etc) ca regula, cu exceptia situatiilor in care este mentionat altfel in promotie. De asemenea, in cazul existentei unor vouchere procentuale, detinatorul unui asemenea voucher nu poate beneficia de reducerea cumulata conferita de aplicarea voucherului procentual la reducerea deja existenta in cadrul unei promotii. Anumite campanii promotionale nu se cumuleaza cu alte reduceri, promotii sau actiuni de fidelizare. Acest lucru este specificat in regulamentul campaniei respective.

Elefant.ro stabileste unilateral sau in colaborare cu anumiti furnizori ai sai regulamentele promotiilor si ale concursurilor pe care le organizeaza pe elefant.ro, acestea fiind publicate exclusiv pe site. Promotiile sunt aplicate Comenzilor care respecta integral regulile afisate pe site, in perioada de valabilitate clar mentionata si in limita stocului disponibil. elefant.ro nu garanteaza disponibilitatea pe stoc a produselor pentru intreaga perioada de promotie si poate retrage promotia fara notificare prealabila.

12.2      Intreruperea campaniei promotionale

In cazul unei campanii promotionale oraganizate de elefant.ro, acesta, in calitate de organizator isi rezerva dreptul de a intrerupe Campania promotionala oricand pe parcursul desfasurarii acesteia, cu informarea prealabila a consumatorilor prin mijloace de comunicare corespunzatoare (afisare pe site, semnalizare in magazine, etc.).

Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica oricare din conditiile stabilite in regulamentul campaniei respective, in perioada desfasurarii campaniei, din motive intemeiate, dar nu inainte de a anunta publicul despre aceste modificari.

12.3      Vouchere / cupoane / coduri promotionale

12.3.1   Prevederi generale

Voucher = cod promotional, cupon promotional.

Fiecare voucher este identificat printr-un cod de voucher si are diverse cerinte pentru a fi valid si aplicabil. Va rugam sa verificati cu atentie toate detaliile si informatiile de pe voucher astfel incat discountul sa va poata fi acordat.

Valoarea fiecarui voucher este specificata pe acesta.

Taxele de transport si manipulare se aplica oricarui produs achizitionat, indiferent de valoare daca in promotii, regulamente etc nu se prevede altfel. Astfel, daca un voucher impune o anumita valoare minima de achizitie a unor produse, taxele de transport, manipulare etc se aplica de asemenea si acestor produse. Un voucher nu se poate utiliza pentru a plati taxele, tarifele de livrare, manipulare sau alte servicii, cu exceptia cazului in care se convine altfel.

Orice articol, indiferent de promotie va avea o valoare minima, Elefant nu poate comercializa produse cu valoare zero.

Clientul va achita impozitul la care este obligat prin lege in functie de promotie.

Voucherele sunt valabile numai daca sunt folosite pe site-ul www.elefant.ro.

Voucherele interzise de lege vor fi considerate nule.

Voucherele nu sunt destinate revanzarii si nu pot fi convertite in bani.

Voucherele nu pot fi inlocuite in cazul in care sunt pierdute, furate sau distruse.

Toate prevederile referitoare la frauda, mentionate pe site-ul www.elefant.rosunt pe deplin aplicabile in ceea ce priveste fraudarea legata de vouchere iar tentativa de frauda va fi adusa la cunostinta organelor abilitate.

12.3.2   Conditii de aplicare

Fiecare voucher va fi limitat astfel incat nu se admit mai multe vouchere de pe o adresa de IP/de pe aceeasi adresa.

Orice promotie la care se aplica vouchere de reducere se limiteaza la un singur voucher per persoana fizica sau persoana juridica (identificat ca si client / utilizator / user).

Fiecare voucher este limitat la o singura utilizare si are valabilitate pentru o perioada limitata de timp, astfel cum se va mentiona in termeni si conditii aferente, in mailul de oferire a voucherului si in contul de utilizator sectiunea "vouchere", sau cum se mentioneaza in fiecare promotie/oferta in parte. Elefant isi rezerva dreptul de a modifica sau anula aceste vouchere in orice moment, cu anuntarea prealabila a clientilor.

Niciun voucher nu poate fi aplicat altor promotii/oferte cu exceptia celor strict mentionate in oferta respectiva.

In cazul in care produsele pentru care a fost acordat voucherul si pentru care clientul s-a calificat la acordarea promotiei nu au fost achizitionate, voucherul nu poate fi aplicabil. De exemplu, voucherele acordate pentru anumite produse care ulterior sunt anulate/returnate de catre client nu pot fi considerate valide, acestea avand efecte numai ca reducere aplicata acelor produse efectiv platite.

Voucherul se aplica numai produselor/categoriilor mentionate in mod expres ca fiind eligibile in promotie. Produsele care sunt excluse din promotie sunt comunicate in termeni si conditii sau in anumite regulamente sau oferte speciale in sectiunea "exceptii". Aceste exceptii includ produse care prin lege nu se pot vinde cu discount.

Ofertele promotionale nu se pot cumula in aceeasi comanda. Doar un singur voucher de reducere se poate folosi per comanda.

In cazul comenzilor care contin mai multe produse, valoarea voucherului de reducere este alocata fiecarui produs in dependenta de valoarea ponderata a acelui produs din valoarea totala a comenzii, excluzand taxele de transport, manipulare si alte servicii.

Orice voucher va fi valabil incepand cu data aplicarii acestuia ca reducere la comanda deja efectuata. Un voucher nu se poate aplica pe o comanda plasata in trecut.

12.3.3   Anulare, refuz, retur comanda

In cazul returnarii produselor achizitionate cu voucher, discountul acordat va putea fi retinut din valoarea returului.

In cazul in care o comanda la care s-a aplicat reducere prin voucher este anulata, respinsa sau returnata integral, clientului i se va returna integral suma platita iar voucherul isi va pierde valabilitatea si nu va putea fi reactivat.

In cazul in care o comanda la care s-a aplicat reducere prin voucher si contine mai multe produse este anulata, respinsa sau returnata partial, discountul acordat prin aplicarea voucherului nu poate fi aplicat celorlalte produse ramase in comanda daca valoarea comenzii nu respecta conditiile ofertei/promotiei. Elefant.ro nu va restitui valoarea alocata din voucher pentru produsele anulate, respinse sau returnate ce fac parte dintr-o comanda cu produse multiple. Clientului i se va restitui suma achitata de acesta pentru produse.

12.4      Campanii cu produs cadou

Pentru a beneficia de produsul cadou valoarea totala a produselor achizitionate de Client trebuie sa atinga pragul minim de 50 RON (taxele de curierat sunt incluse in categoria servicii). În cazul in care valoarea totala a produselor nu atinge acest prag, produsul cadou nu va fi disponibil.

Orice promotie la care se ofera produs cadou se limiteaza la 1 PRODUS CADOU oferit in perioada de campanie per persoana fizica sau juridica (identificat ca si client/utilizator/user), indiferent de numarul comenzilor inregistrat de catre o persoana fizica sau juridica in perioada in care campania este in curs de desfasurare.

In cazul in care exista situatii de frauda identificate, elefant.ro isi rezerva dreptul de a suspenda conturile astfel create si de a retrage beneficiile aferente promotiilor sau ofertelor in curs, de a anula comenzile fara preaviz, instiintare, alte formalitati sau despagubiri.

De asemenea, daca o comanda la care s-a oferit produs cadou este respinsa sau returnata integral, clientul este obligat sa returneze si produsul cadou in starea lui originala, nedeteriorata si nedesigilata. Conditiile integrale de retur se pot gasi la punctul

 

13.       Politica de retur. Dreptul de retragere

13.1      Conditii generale

Elefant.ro ofera retur gratuit pentru clientii care notifica intentia lor in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea coletului, cu exceptia unor prevederi exprese contrare mentionate in Termeni si Conditii pentru anumite categorii de Produse.

Comenzile cu livrare pe teritoriul Romaniei sunt eligibile pentru retur gratuit. In urma solicitarii primite de la client, Elefant.ro va trimite curierul la adresa indicata de client pentru a ridica coletul de retur, fara ca prin aceasta Elefant.ro sa isi asume obligatia de a recupera el insusi aceste produse.

In cazul comenzilor cu livrare internationala, costurile de retur cad in sarcina clientului. Produsele se pot returna prin orice firma de curierat care asigura livrarea coletului de retur la depozitul Comerciantului. Adresa la care se trimit coletele de retur este: Depozit Elefant Online S.A., Equest Logistic Park, Dragomiresti - Ilfov, KM 13 Autostrada Bucuresti - Pitesti

13.1.1   Modalitati si termene de returnare a produselor

Clientul se obliga sa notifice elefant.ro intentia sa de a returna produsele achizitionate, prin e-mail la contact@elefant.ro sau prin telefon la numarul 031.9301 sau sa efectueze returul prin facilitatea de retururi on-line ce se poate gasi in contul de utilizator, in termen de maxim 30 de zile calendaristice de la primirea produselor. In caz contrar, elefant.ro poate refuza coletul.

Informatiile necesare care trebuie furnizate elefant.ro pentru trimiterea curierului sunt urmatoarele:

·         data expedierii coletului;

·         numarul Comenzii;

·         suma de returnat;

·         adresa de unde curierul urmeaza sa preia coletul de retur;

·         modalitatea de plata dorita (datele contului bancar)

La primirea informatiilor referitoare la intentia de retur a clientului, elefant.ro efectueaza o solicitare la curier si trimite curierul la adresa indicata in comunicarea clientului pentru a ridica coletul de returnat. Costurile de transport ale coletului/elor returnate nu intra in responsabilitatea clientului, acestea urmand a fi asumate de Elefant.ro.

13.1.2.  Conditii de returnare a produselor

In orice situatie de returnare a produselor, acestea trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost trimise Clientului, impreuna cu toate documentele care l-au insotit (factura, certificat de garantie etc.).

Clientul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora ( lipsa sau deteriorarea ambalajului, starea produsului, etc.)

 Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi conditie ca la primire: fara defecte (cu exceptia viciilor ascunse si exceptand defectele deja semnalate de Client in corespondenta cu elefant.ro).

In conformitate cu legea in vigoare, elefant.ro isi rezerva dreptul de a nu accepta returnarea produselor

·         susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

·         sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator, ( produsele din categoria Cosmetice si cele din categoria Ingrijire personala);

·         dupa livrare, potrivit naturii lor, inseparabil amestecate cu alte asemenea elemente;

·         cu continut digital care nu este livrat pe un suport material, daca prestarea a inceput cu acordul prealabil al consumatorului si dupa ce acesta a confirmat ca a luat la cunostinta de faptul ca isi pierde dreptul de retragere;

·         din categoria Parfumuri care nu au pulverizator.

Pe fiecare pagina de produs exista informatia privind posibilitatea de retur. Produsele ce constituie un set trebuie returnate ca set.

In cazul in care o comanda la care s-a oferit produs cadou este returnata integral, clientul este obligat sa returneze si produsul cadou in starea lui originala, nedeteriorata si nedesigilata. Conditiile campaniilor promotionale se pot citi la punctul 12. Campaniile Promotionale si mai specific punctul 12.4 Campanii cu produs cadou.

Carti

Cartile nu trebuie sa aiba colturile indoite, cotorul deteriorat, pete pe coperta sau pe pagini.

Produse pentru copii

Scaunele auto de copii, carucioarele sau jucariile se returneaza fie in ambalajele originale sigilate, fie in cazul in care au piese lipsa ori prezinta defecte evidente de fabricatie. Daca au fost desfacute, pachetele returnate trebuie sa contina, in mod obligatoriu, in ambalajul original desfacut, dar nedeteriorat, toate piesele, altfel nu este indeplinita conditia de returnare a banilor. Ambalajele sunt considerate parte a produsului. Produsele alimentare nu pot fi returnate.

Incaltaminte

Pantofii trebuie sa nu fie uzati pe talpa sau in interior, sa nu prezinte zgarieturi sau pete, sa aiba toate etichetele intacte si sa fie returnati in ambalajul original nedeteriorat, cutiile fiind considerate parte a produsului.

Imbracaminte

Produsele de lenjerie intima, costumele de baie si ciorapii nu pot fi returnate.

Cosmetice

Produsele de ingrijire personala care au fost desigilate nu vor fi acceptate la retur conform legii in vigoare.

 

 

Parfumuri

Parfumurile se pot returna in termenul legal de 14 zile de la primirea produselor de catre Client cu condiția ca acestea să fie sigilate. Totodata, Vanzatorul acorda consumatorului un termen suplimentar de retur al acestor produse de 30 de zile de la receptia produselor de catre client ce excede termenului legal mai sus mentionat insa cu conditia ca aceste produse sa fie in ambalajul original, sigilate, in caz contrar returul acestor produse nefiind acceptat.

Accesorii

Ochelarii de soare trebuie sa fie returnati intacti, fara zgarieturi pe lentila sau urme de uzura. De asemenea, returul se face in etuiul original, care este parte a produsului.

Ochelarii de soare Ray-Ban sunt insotiti de eticheta de securitate elefant.ro, care garanteaza autenticitatea produselor livrate.

Nu se vor accepta retur produsele care au sigiliul deteriorat sau lipsa.

Ereadere si tablete

eReaderele si tabletele vor fi returnate in ambalajul original, in starea in care se aflau la primirea coletului – fara zgarieturi pe ecran sau carcasa, fara urme de utilizare si insotite de toate documentele de garantie si fiscale.

Ebooks

Produsele digitale (ebooks) fac exceptie de la conditiile obisnuite de retur intrucat sunt considerate servicii de catre legislatia in vigoare.

Electronice

Poti returna produsele in termen de 30 de zile calendaristice din momentul in care ti-au fost livrate de curier.

Te rugam sa completezi formularul de retur in cel tarziu a 30-a zi calendaristica de la data livrarii, dupa acesta data cererile nu vor fi luate in calcul.

Toate produsele pe care le returnezi trebuie sa fie in aceeasi stare in care le-ai primit. Trebuie sa returnezi produsele in ambalajul original, insotite de etichetele initiale, intacte, certificatul de garantie in original si toate documentele cu care ti-au fost livrate.

Nu poti returna produsele sigilate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igena si care au fost desigilate de cumparator

De asemenea, daca produsele livrate au fost insotite de eventuale cadouri, la retur trebuie sa returnezi si cadourile.

Daca s-au achizitionat mai multe produse de acelasi fel si le returnezi pe toate, doar unul din produse poate fi desigilat.

Nu se accepta retururi daca produsele indeplinesc cel putin una din conditiile de mai jos:

- au fost efectuate interventii neautorizate asupra produsului;

- au ambalajul deteriorat sau incomplet;

- au urme de uzura sau folosire excesiva;

- zgarieturi, ciobituri, lovituri sau socuri mecanice/electrice;

- nu au toate accesorile primite in pachet;

- s-a facut orice tip de inscris pe cutia produsului;

- produsul a facut parte dintr-o comanda speciala, comanda speciala este aceea care nu face parte din stocul uzual al Furnizorului dar care poate fi livrat pe baza unei comenzi ferme si plata unui avans;

- licentele OEM activate;

- indeplinesc una din conditiile specifice, in functie de tipul produsului.

1. TV, Audio& Foto , Electronice auto

Nu poti returna niciunul dintre aceste produse daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care ti le-am livrat.

2. Laptopuri & eReadere

Nu poti returna niciunul dintre aceste produse daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care ti le-am livrat.

Nu poti returna imprimantele si multifunctionalele ale caror consumabile le-ai desigilat.

Poti returna consumabilele de tipul acumulatori, cartuse pentru imprimanta, accesorii de birotica si papetarie, doar daca sunt sigilate.

3. Electrocasnice, Climatizare si boilere

Este recomandat sa returnezi aceste produse sigilate. Daca le-ai desigilat le poti returna doar daca nu au fost instalate/ montate sau folosite.

4. Smartphone, Telefoane, Tablete & Accesorii

Nu poti returna niciunul dintre aceste produse daca ai dezinstalat sistemele de operare sau alte programe cu care au fost livrate.

Inainte sa returnezi unul dintre aceste produse asigura-te ca nu este protejat de parole setate de catre tine si ca ai sters eventualele conturi pe care le-ai definit, astfel incat sa putem readuce produsul la starea initiala din punct de vedere software.

Poti returna foliile pentru tablete si telefoane mobile doar daca nu le-ai folosit.

Produsele ce trebuiesc inregistrate pe site-ul producatorului inainte de utilizare se pot returna doar sigilate, in caz contrar retururul se va accepta prin diminuarea contravalorii produsului prin valoarea servicilor de readucere la conformitate.

Nu se accepta retur produse care prezinta defecte cauzate de utilizarea acestuia cu produse /accesorii /software si /sau servicii care nu sunt compatibile cu produsul cumparat ;produse cu defecte cauzate de scurtcicuitarea acumulatorului, de faptul ca sigiliile de protectie a acumulatorului sau celulele acestuia sunt deteriorate sau prezinta semne de interventie neautorizata.

Nu se accepta retur produse pentru care deschiderea, modificarea sau repararea produsului a fost efectuata de catre o alta entitate decat centrele autorizate de service sau daca numarul de serie al produsului ,codul de data al accesoriului sau numarul IMEI au fost indepartate, sterse sau au devenit greu vizibile sau au fost modificate in vreun fel.

Nu se accepta retur produse care au suferit expunerea la umezeala, la conditii extreme din punct de vedere termic sau la alti factori de mediu, la coroziune, oxidare, daca a intrat in contact cu lichide, alimente sau produse chimice. Activarea senzorului de umezeala sau urmele de oxizi pot duce la scoaterea produsului din garantie, atat conventional cat si de conformitate.

Produse ce trebuiesc inregistrate pe site-ul producatorului inainte de utilizare se pot returna doar sigilate, in caz contrar retururul se va accepta prin diminuarea contravalorii produsului prin valoarea servicilor de readucere la conformitate.

5. Ingrijirea personala si prepararea alimentelor

Poti returna aceste produse doar daca sunt sigilate. Din motive de protectia sanatatii sau motive de igena nu pot fi accepteate produsele desigilate.

De asemenea, ne rezervam dreptul de a refuza acceptarea returului in situatia unor abuzuri (returnari repetate).

13.1.3   Retur DOA (Dead on arrival)

In eventualitatea in care produsul achizitionat este nefunctional sau prezinta vicii de fabricatie, acesta va fi inlocuit cu un produs functional, cu conditia notificarii in scris in termen de 48 de ore de la primirea produsului.

13.1.4   Termene de returnare a banilor

Pentru retururi integrale de comenzi, Clientul primeste banii aferenti produselor returnate si costul transportului achitat initial in interval de 14 de zile calendaristice de la data la care elefant.ro este informat de catre client cu privire la decizia acestuia de a returna produsele.

13.2      Dreptul de retragere

Pentru anumite campanii promotionale Vanzatorul isi rezerva dreptul de a stabili un termen diferit de exercitare de catre consumator a dreptului de retragere insa cu respectarea termenului minim legal de 14 zile prevazut de OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, termenul specific de exercitare a dreptului de retragere urmand a fi mentionat in cadrul fiecarui regulament de campanie promotionala, daca va fi cazul. 

Clientul se obliga sa returneze produsele cu toate accesoriile si documentele care l-au insotit.Consumatorul este responsabil doar în ceea ce priveşte diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor. Diminuarea valorii produselor nu trebuie să fie descurajantă pentru consumator în a-şi exercita dreptul de retragere. Indiferent de situaţie, consumatorul nu este responsabil pentru diminuarea valorii produselor în cazul în care profesionistul a omis să îl informeze cu privire la dreptul de retragere în conformitate cu art. 6 alin. (1) lit. h).Elefant.ro va rambursa Clientului contravaloarea produsului in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii facute de catre Client catre Elefant.ro in ceea ce priveste decizia de retragere din contract.

Elefant.ro va putea amana rambursarea contravalorii produsului pana la primirea produsului vandut sau pana la primirea unei dovezi conform careia acesta a fost expediat.

Conform legii sunt exceptate de la dreptul de retragere din Contract următoarele:

·         contractele de prestări de servicii, după prestarea completă a serviciilor, dacă executarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere după executarea completă a Contractului de către Vanzator;

·         furnizarea de Bunuri si/sau servicii al căror preţ depinde de fluctuaţiile de pe piaţa financiară pe care Vanzatorul nu le poate controla şi care pot avea loc pe parcursul perioadei de retragere;

·         furnizarea de Bunuri confecţionate după specificaţiile prezentate de Cumparator sau personalizate în mod clar;

·         furnizarea de Bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;

·         furnizarea de Bunuri sigilate care nu pot fi returnate din motive de protecţie a sănătăţii sau din motive de igienă şi care au fost desigilate de Cumparator;

·         furnizarea de Bunuri care sunt, după livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;

·         furnizarea de băuturi alcoolice al căror preţ a fost convenit în momentul încheierii Contractului, a căror livrare nu poate fi efectuată înainte de 30 (treizeci) de zile şi a căror valoare reală depinde de fluctuaţiile de pe piaţă pe care Vanzatorul nu le poate controla;

·         contractele în cazul cărora Clientul a solicitat în mod special Vanzatorului să se deplaseze la domiciliul său pentru a efectua lucrări urgente de reparaţie sau de întreţinere. Dacă, cu ocazia unei astfel de vizite, Vanzatorul prestează alte servicii în afara celor solicitate în mod expres de Cumparator sau furnizează alte Bunuri decât piesele de schimb indispensabile pentru executarea lucrărilor de întreţinere sau de reparaţie, dreptul de retragere se aplică respectivelor Servicii sau Bunuri suplimentare;

·         furnizarea de înregistrări audio sau video sigilate sau de programe informatice sigilate care au fost desigilate după livrare;

·         furnizarea de ziare, periodice şi reviste, cu excepţia contractelor de abonament pentru furnizarea de astfel de publicaţii;

·         furnizarea de conţinut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă prestarea a început cu acordul prealabil expres al Clientului şi după ce acesta a confirmat că a luat cunoştinţă de faptul că îşi va pierde dreptul la retragere. Aceste limitari se aplica conform OUG 34/2014 art. 16.

13.3      Exercitarea dreptului de retragere

In cazul in care Clientul solicita retragerea din Contract in cadrul termenului legal de retragere din contract, in cazul in care Comanda este achitata, Elefant.ro se obliga sa returneze suma in maxim 14 (paisprezece) zile de la data informarii de catre Client in ceea ce priveste deciziei sa de retragere din Contract. Suma va fi returnata dupa cum urmeaza:

1.      pentru Comenzile achitate cu card online ->prin restituire in contul din care a fost efectuata plata;

2.      pentru Comenzile achitate cu Op/ramburs/iTransfer/ Card bancar-> prin virament bancar;

3.      pentru Comenzile achitate prin credit de consum -> anulare/recalculare contract rate.

4.      Clientul va informa elefant.ro in ceea ce priveste intentia sa de retragere din contract prin completarea formularului de returnare produs din contul de client.

 

14.       Informatii despre EEE si DEEE

14.1      Legislatia aplicabila stabileste masuri pentru protejarea mediului si a sanatatii populatiei pentru prevenirea sau reducerea efectelor negative ale generarii si gestionarii deseurilor de echipamente electrice si electronice; acestea pot contine substante periculoase ce au un impact negativ asupra mediului si sanatatii umane in cazul in care nu sunt colectate selectiv.

Luand in considerare prevederile OUG 5/2015 – privind deseurile de echipamente electrice si electronice precum si OUG 195/2005 – referitoare la protectia mediului clientul www.elefant.ro va avea in vedere urmatoarele:

14.1.1   Pentru ca EEE pot contine substante periculoase cu potentiale efecte nocive asupra mediului si sanatatii umane in cazul negestionarii corecte, clientul are obligatia legala de a selecta si colecta separat deseurile de echipamente electrice si electronice (DEEE) si de a nu le elimina impreuna cu deseurile municipale nesortate;

14.1.2   Colectarea acestor deseuri (DEEE) se va putea realiza prin intermediul punctelor de colectare selective puse la dispozitia producatorilor de catre Autoritatile administratiei publice locale care au obligatia potrivit art.5 alin.1 ) din HG 448 /2005 de a colecta separat DEEE de la gospodariile particulare si de a pune la dispozitia producatorilor spatiile necesare pentru infiintarea punctelor de colectare a DEEE;

14.1.3   Poate preda gratuit DEEE la punctele de colectare mentionate la momentul achizitiei unui produs nou din aceeasi categorie; in acest sens, www.elefant.ro se pliaza politicii de colectare a DEEE in sistem de preluare a echipamentelor “unul la unul” astfel cum prevede legislatia aplicabila, respectiv: daca echipamentul predat este echivalent si a indeplinit aceleasi functii ca si echipamentul nou furnizat;

14.2      Informatii privind cerintele de proiectare ecologica aplicabile masinilor de spalat rufe de uz casnic

14.3      Informatii privind cerintele de proiectare ecologica aplicabile masinilor de spalat vase de uz casnic

 

15.       Furnizorii

elefant.ro are contracte de distributie de carte in format tiparit si electronic, film, dispozitive electronice de lectura, tablete, muzica si jocuri, cu edituri si producatori/importatori ai marcilor prezente in site. Furnizorii garanteaza in privinta detinerii tuturor drepturilor de autor si de difuzare pe teritoriul Romaniei, a calitatii produselor, a autenticitatii marcilor. elefant.ro are acceptul legal al furnizorilor sai de a publica pe site pasaje din carti si trailere muzicale/filme si regulamentele jocurilor pe care le vinde.

 

16.       Forta majora

Niciuna din Partile contractante nu raspunde de neexecutarea la termen – total sau partial - a oricarei obligatii care ii revine in baza prezentului Contract, daca neexecutarea obligatiei respective a fost cauzata de forta majora. In sensul prezentului articol, forta majora reprezinta un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil si insurmontabil, care nu se datoreaza intentiei sau culpei acestora, intervenit dupa intrarea in vigoare a Contractului si care impiedica partile contractante sa-si execute, total sau partial, obligatiile asumate. Sunt considerate asemenea evenimente conflictele armate, miscarile sociale, incediile, inundatiile sau orice alte calamitati naturale sau restrictii aparute ca urmare ca urmare a unei carantine sau a unui embargo, enumerarea neavand un caracter limitativ, ci enuntiativ. Conflictele de munca nu reprezinta forta majora. Nu este considerat caz de forta majora un eveniment asemanator celor de mai sus care, fara a crea o imposibilitate de executare, face extreme de costisitoare executarea obligatiilor oricareia dintre Parti.

Partea care invoca evenimentul de forta majora este obligata sa notifice cealalta Parte in termen de 5 zile calendaristice de la data producerii evenimentului si sa furnizeze inauntrul acestui termen dovezi necesare in acest sens. De asemenea, Partea care a invocat Forta majora este obligata sa informeze cealalta Parte cu privire la incetarea cazului de forta majora. In situatia in care nu se face notificarea, Partea care invoca aparitia evenimentului de forta majora va raspunde pentru toate prejudiciile ivite ca urmare a omisiunii notificarii cu privire la producerea/incetarea cazului de Forta majora.

Daca in termen de 15 (cincisprezece) zile de la data producerii lui, respectivul eveniment de forta majora nu inceteaza, fiecare Parte va avea dreptul sa notifice celeilalte Parti incetarea de plin drept a acestui Contract, fara ca vreuna din Parti sa poata pretinde celeilalte daune-interese.

 

17.       Solutionarea conflictelor. Legea aplicabila

Contractul va fi guvernat si interpretat in conformitate cu legea romana. Partile vor depune toate eforturile pentru a solutiona pe cale amiabila, orice disputa decurgand din prezentul Contract aparuta intre client si Vanzator. In cazul in care acest lucru nu este posibil, litigiul va fi inaintat spre solutionare instantelor competente.

 

18.       Frauda

Crearea de conturi multiple folosind astfel de adrese generate automat si care expira dupa o perioada predefinita, pentru a putea beneficia de promotii sau oferte, sau orice comportament fraudulos in masura sa afecteze bunul mers al campaniilor, este interzisa si va fi considerata o tentativa de frauda. Proprietarul site-ului elefant.ro isi rezerva dreptul de a suspenda conturile astfel create si de a retrage beneficiile aferente promotiilor sau ofertelor in curs, de a anula contul fara preaviz, instiintare, alte formalitati sau despagubiri.

Orice tentativa de frauda sau orice frauda (cum ar fi dar fara a se limita la: accesarea datelor Clientilor elefant.ro, alterarea continutului site-ului, incercarea de afectare a performantelor serverelor elefant.ro, deturnarea continutului livrarilor catre terti etc) vor fi pedepsite conform prevederilor legale in vigoare.

 

19.       Dispozitii finale

Nulitatea oricarei clauze a Termenilor si conditiilor, partiala sau integrala, nu va afecta valabilitatea celorlalte clauze sau parti de clauze. In cazul in care anumite clauze ale Termenilor si conditiilor devin inoperante in intreg sau partial, sau in cazul in care un punct nu a fost inclus in Termeni si conditii, acestea nu vor afecta valabilitatea celorlalte clauze. Clauza inoperanta sau nementionata va fi inlocuita cu o clauza corespunzatoare care, in masura acceptabila legal, se apropie cel mai mult de ceea ce Partile contractante au intentionat sau, urmarind conceptia si exprimarea Termenilor si conditiilor, se obtine ceea ce se intentioneaza dupa avizarea despre clauza lipsa sau inoperanta.

Prevederile Termenilor si conditiilor se completeaza cu dispozitiile Codului civil precum si cu dispozitiile legislatiei in vigoare aplicabile raporturilor juridice dintre elefant.ro si client.

Actualizat la data de 24.05.2018: Elefant Online S.A. – elefant.ro.